Wikia

Clue Wiki

Clue (board game)

20pages on
this wiki
Comments34

SMD VE SMA

Clue
Clue
Publisher(s) Waddingtons
Parker Brothers
Release date 1949
Genre Murder-Mystery

Clue ( Cluedo ABD dışında) popüler bir cinayet-gizem oyunudur. Başlangıçta bu, bir o kadar Anthony E. Pratt tarafından icat edildi 1949 yılında, Leeds İngiltere yayınlandı

ly oyunun altı zanlılardan birinin (itibarıyla, oyun tahtası (bir konak) dolaşmak ya, oyunun sürekli kurban öldürülen zanlısı hangi anlamak için ipuçları toplayarak: Sayın Boddy ( Dr. Siyah ) ABD dışında, ve hangi silah ve hangi odada ile.

Birkaç oyunlar, kitaplar ve film Cluedo serisinin bir parçası olarak serbest bırakıldı. masa oyunu bir kronoloji oluşturur. Genel olarak, çeşitli temalı ürünlerden, bazı döşenmiş, ekstra karakterler yayımlanan ve bazıları için, farklı oyun edilmiştir. Daha yeni sürümleri konakta adını Boddy Konağı restore ve konak yılı (ABD dışındaki Hampshire, İngiltere'de bulunan) 1954 yılında Boston, Massachusetts yer almaktadır söz sahibi.

tarihEdit

1944 yılında, Anthony E. Pratt, bir İngiliz avukat katibi, başlangıçta adında bir cinayet / gizem temalı oyun kendi icadı olan bir patent başvurusunda "Cinayet!" oyun başlangıçta yeraltı sığınaklarında bazen uzun hava saldırısı matkaplar sırasında oynamak için yeni bir oyun olarak icat edilmiştir. Kısa bir süre sonra, Pratt ve eşi hemen oyuna satın alınan ve I "Latince" Cluedo "" ipucu "(a oyun ve" Birader ", kendi marka ismini sağlanan Waddingtons 'yürütme, Norman Watson, oyunu sundu ) "oynarlar. Patent nedeniyle savaş sonrası sıkıntısı, 1947 yılında verildi olsa da, oyun resmen hangi zamanda oyun aynı anda o Clue "yeniden seçildi yayınlanması için Amerika Birleşik Devletleri'nde Parker Brothers lisanslı edildi 1949 yılına kadar piyasaya değildi "diğer küçük değişikliklerle birlikte.

Ancak, orijinal oyun kavramı ve aralarında çeşitli farklılıklar olduğunu başlangıçta 1949 yılında, özellikle, Pratt özgün tasarım oyunun başlamasından önce kura çekme yoluyla kurban tayin edilecek olan biri kimi on karakter, çağrıları yayınladı. Bu on ortadan Bay Brown, Bay Gold, Bayan Gri ve Bayan Gümüş, Hemşire White ile, ve Albay Sarı dahil. Oyun toplam dokuz şüphelilerin sağlayan, sekiz kalan karakterlerin oynamak için izin verdi. Başlangıçta ortadan "silah odası" ve mahzeni de dahil olmak üzere on bir oda vardı. Buna ek olarak kullanılmayan balta, bomba, şırınga, zehir, shillelagh (sopa / cudgel yürüyüş) ve şömine poker de dahil olmak üzere dokuz silah vardı. Kullanılmayan bu silah ve bazı karakterler oyunun sonraki yan ürün sürümlerinde görünür.

Bazı oyun yönleri de farklıydı. Odalar alınan ziyade oyuncuların doğrudan ele alınması gereken içine Özellikle, kalan iskambil kartları dağıtıldı. Oyuncular ayrıca özel karşı-belirteçleri kullanarak bu oyuncunun karakteri hakkında önerilerde bulunmak amacıyla başka bir oyuncu arazi vardı ve bitkin bir kez, bir oyuncu artık öneri yapabilir. Oyunun ilk sürümü ile güncellendi ve oyunun standart klasik sürümleri temelde değişmeden kalır olacağını her hangi diğer küçük farklılıklar vardı.

ekipmanEdit

Oyunun mevcut ekipman odaları, koridorlar ve adında bir İngiliz kır evi gizli geçitler gösteren bir yönetim kurulu oluşur Boddy Konağı önce Tudor Yakın ya da Tudor Hall gibi değişik adlandırılan ve bazı sürümleri Tudor Manor veya Tudor Konağı) olmasına rağmen,. Oyun kutusu ayrıca karakterleri temsil etmek için çeşitli renkli oyun parçalarını minyatür cinayet silahı sahne, bir ya da iki altı yüzlü zar, kart üç set, yukarıda belirtilen odalar, karakterler ve silahlar açıklayan her set, Çözüm Kartları zarf bir kart içeren içerir oyuncuların oyun sırasında ayrıntılı notlar tutabilir böylece her kartların seti ve bir Dedektif Notları ped, odalar, silahlar ve karakterler listelerini yazdırılır.

şüphelilerEdit

sürümüne bağlı olarak, oyun parçaları tipik renkli plastikten yapılmış satranç piyon ya da karakter figürler şeklinde. Bazen onlar ahşap veya kalaylı yapılır. Cluedo standart edition aşağıdaki orijinal karakterleri temsil eden altı temel belirteçleri ile birlikte geliyor:

yeni şüpheliler vardır:

silahlarEdit

  • şamdan
  • Zehir
  • halat
  • eldiven
  • At nalı
  • Bıçak
  • Kurşun boru
  • Revolver
  • İngiliz anahtarı

OdalarEdit

boşluk oynayarak üst üste yollar ayrılmış oyun tahtası üzerinde dairesel bir şekilde ortaya koydu cinayet yer alabilir konakta dokuz oda, vardır. dört köşe odalarının her biri haritanın zıt çapraz köşesinde odaya götürür gizli bir geçit içerir. (Genellikle kiler, ya da merdiven olarak anılacaktır) merkezi oda oyunculara erişilemez, ama çözüm zarfı içerir, aksi takdirde oyun sırasında kullanılmaz. Renkli "start" boşluk her oyuncunun şüpheli belirteci karşılık dış çevre çevreler. Bayan Scarlet kırmızı alana başlar, Albay Hardal sarı alan başlar, Bayan White beyaz boşluk başlar, Bay Green yeşil alan başlar, Bayan Peacock mavi boşlukta başlar ve Profesör Erik mor başlar alanı.

İşte Boddy Estate özgün odalar:

  • Mutfak
  • Balo
  • konservatuvar
  • Bilardo Odası
  • kütüphane
  • çalışma
  • salon
  • salon
  • Yemek odası
  • kiler

Yeni odalar:

  • Avlu
  • Konuk evi
  • rasathane
  • Tiyatro
  • Çizim odası
  • Veranda
  • Garaj
  • Spa
  • Ana yatak odası
  • Stüdyo
  • havuz

Boardwalk:

  • Dönme dolap
  • Çarşı
  • Jet Ski Kiralama
  • Plaj
  • plaj evi
  • Surf Shop

İşte standart harita:

 †     Balo     ‡ 
Mutfak konservatuvar
Yemek odası "Kiler" ile zarf

Bilardo Odası
kütüphane
salon
salon çalışma
 ‡ † 

† ‡ ters köşeye gizli geçitler gösterir

kurallarEdit

Oyunun başında üç kart - tek şüpheli, bir silah ve bir oda kartı - rastgele seçilmiş ve hiç kimse onları görebilirsiniz, böylece özel bir zarf içine koymak. Bu kartlar davanın gerçekleri temsil etmektedir. Kartların kalan oyuncuları arasında dağıtılır.

Oyuncular gidip onlarla yakın belirteci / şüpheli almak için talimat vardır. Oynat saat yönünde Bayan Scarlet ve gelirleri ile başlar. Oyuncular zar ve buna göre yönetim kurulu alanlarda boyunca hareket ve sırayla odalara giren odadan önerilerde bulunmak.

oyuncunun öneri sadece bir kez çürüttü alır. Birkaç oyuncu öneri çürütmek kartları tutabilir olsa Yani, sadece ilki düşündüren oyuncu da onun kartını gösterecektir. onun parçası bir odada olduğunda bir oyuncu sadece bir öneri yapabilir ve öneri sadece bu oda için olabilir.

Bir oyuncu yeterince çözüm daralmış sonra, o oyuncu bir suçlama yapabilirsiniz. kurallara göre, "üç kart zarf içinde sen dışarı çalıştı düşünüyorum, siz, dönüşte, bir suçlama yapmak ve istediğiniz herhangi bir üç unsuru isim olabilir." Oyuncular (bir oyuncunun karakteri piyon oyuncusu anlaşılacağı salonunda olmalıdır Bir Öneri, aksine) herhangi bir oda isim olabilir. suçlayan oyuncu onları diğer oyunculardan gizli tutarak, kartları kontrol ederek suçlamanın geçerliliğini denetler. O yanlış bir suçlama yapmış, o önerileri çürütmek için bunu yapmak için gerekli zaman kalan oyunculardan biri gizlice kartları ortaya çıkarmak için başka oyunda başka bir rol oynar. Ayrıca, kurallara göre, "Eğer diğer oyuncular girebilir, böylece, karakter piyon bir kapı engelleyen yanlış bir suçlama yaptıktan sonra, [yapmanız gerekir] o odaya taşıyın." Bir karakter piyon sadece oda dışında kalarak bir kapı engelleyebilirsiniz beri, bu açıkça karakter piyon bir suçlama yapmak için herhangi bir odada olması gerekmez göstermektedir. Oyuncu Doğru suçlama yaptıysanız, çözüm kartları diğer oyunculara gösterilir ve oyun sona erer.

Bir oyuncu katil temsil parçasını kullanarak olması mümkündür. Bu oyun etkilemez; Oyunun amacı, doğru suçlama yapmak için ilk olarak devam etmektedir. Oyun iki kişi ile oynanır ise, eleme işlemi iki oyuncu için aynı bilgileri yayılır. Böyle bir oyun hızla geçmek eğilimindedir. Oyunun geçerli sürüm tüm sürümleri sadece 3-6 kişilik bir oyun olarak ilan edilir. Geleneksel, UK sürümünde iki altı oyuncu için ilan edildi.

stratejiEdit

Oyun yukarıda açıklandığı gibi görece kolay olsa da, çeşitli stratejiler oyuncuların öneride ve bu nedenle hızlı bilgi birikimi avantaj elde etmek fırsatlarını maksimize etmek için izin. Yukarıda değinildiği gibi, bir odaya giriş engelleme istenilen Odaya girme ve bir öneri yapmasını rakibini engellemek için bir yoldur.

Şüpheli SeçimiEdit

ilk fırsatta, ilk oyun parça seçiminde olduğunu. Bayan Peacock diğer oyuncuların birini daha ilk oda bir boşluk daha yakın olmanın acil bir avantaja sahiptir. Ancak, Bayan Scarlet geleneksel ilk hamle. Prof. Dr. Erik de o zaman Kitchen, almak için en zor odasına gizli geçitten geçerek, Çalışması hareketli bir avantaja sahiptir.

Yönetim Kurulu gezinmeEdit

Bir sonraki fırsat girmek için ilk odaların seçimdir. o Konservatuarı, gizli bir geçit ile bir köşe oda en yakın olan başka bir odaya hemen taşımak ve zar olmadan bir öneride bulunmak onun da bir oyuncu sağlayan ki yine Bayan Peacock bir avantaja sahiptir. Bayan Scarlet Lounge benzer bir avantaja sahiptir. Mümkün olduğunca çok sayıda önerilerde bulunmak, bir oyuncuya bilgi edinmek için bir avantaj sağlar. Bu nedenle, mümkün olduğunca sık yeni bir odaya hareket bu hedefe ulaşmak için tek yoldur. Oyuncular gizli geçitler en iyi şekilde yapmak gerekir. Odalar arasında en kısa yolu takiben daha sonra bir oyuncu zaten elinde bu oda tutan olsa bile, iyi bir seçimdir. Daha önce de belirtildiği gibi, başka bir oyuncunun engelleme geçiş öneriler yapmak için odalar ulaşmasını engeller. gemide çeşitli tek uzay parçaları nedenle odadan odaya bir yol planlarken en iyi bir oyuncu tarafından önlenir tuzaklar, olabilir.

Around Wikia's network

Random Wiki